2009/02/28

Playing the game

Tjejer, har ni tänkt på att många killar som kommer fram till oss på puben spelar ett spel, ett raggningsspel? Jag och syrran pratade om det häromdagen, och blev nästan lite irriterad för att jag inte märkt det tidigare. En skicklig spelare är den som inte gör som alla andra. Allt handlar om att hitta, träffa, fängsla och avsluta. Av någon anledning går de alltid fram till tjejer som är i grupp, antar att de som är ensamma inte är lika intressanta. När de tagit kontakt med gruppen ignorerar de tjejen som de är intresserade av. Vi blir självklart irriterade av detta. Varför pratar han med alla förutom mig? ...så vi gör självfallet the first move. Det sjuka är att det fungerar varje gång.

Vilka är dessa killar? Jo, de som har självförtroende, fint leende, humor, de som har lätt för att prata med människor, är välvårdade och de som lätt blir den sociala medelpunkten.

Detta är grymt fascinerande. Detta ska bli mitt nya projekt.

2 comments:

Anonymous said...

Låter som någon som Niel Strauss skulle skriva...

Karla said...

Mycket riktigt. Inspirationen kommer från honom. Sjukt fascinerande. Jag är fast. :)