2008/11/22

En syster, en sax och mitt hår

Jag kände att mitt hår behövde en akut klippning...och vad gör man när frisören inte kan klippa en förrän om två veckor? Joo...man tvingar sin syster att klippa en, TROTS att hon ALDRIG har klippt någon i hela sitt liv.

Citat från klippningen:
"Haha...oj, jag måste nog klippa lite till"
"Men sitt still annars blir det värre!"
"Jag tycker ändå jag är duktig, det är bara att klippa lite här och där"
"Alltså, jag vet inte hur jag ska fixa det..."

Anledningar till varför syrran INTE ska bli frisör:
1. Hon klipper sig själv.
2. Hon bränner en med platt-tången.
3. När hon ska fukta håret, blöter hon ner "klienten".
4. Hon gör en nervös då hon tittar på håret och börjar skratta.
5. Hon börjar sjunga.

Klippning på g.

Rädd?

Syster: Aj, jag klippte mig!
Jag: Haha, sån chicken.
Syster: Vadå chicken? Jag blöder.
Jag: Haha ehh oj. Vill du ha plåster?

No comments: