2008/08/30

God morgon mina bär

Jag måste bara berätta vad som hände igår. Jag, Andy och min partner in crime aka min kära lärare skrämde upp ettorna rejält! Ni anar inte så kul det var, jag var lycklig resten av dagen! Ni skulle ha sett deras miner!
Detta var vårt bus:

Jag sätter mig i datorsalen för att "kolla upp en sak på intranätet". Sp1D börjar anlända för att sedan påbörja sin lektion. Andy står en bit utanför salen i väntan på mitt hemliga tecken.

Några tjejer försöker komma förbi mig.
Tjej 1 säger "tyst": Tror du hon kommer sitta där länge?
Tjej 2: Jag vet inte...
Jag tänker: Haha...vågar ni inte fråga?!
Tjej 1: Ska jag fråga?
Tystnad...
Tjej 1: Ursäkta ska du sitta där länge?
Jag säger stressat: Jag vet inte, jag måste se en sak snabbt.
Tjej 1 säger snabbt: Nej, men det är lugnt, jag sätter mig någon annanstans.

Lektionen börjar...
Läraren: Och alla som inte går i SP1D kan lämna salen.
Alla vänder sig mot mig.
Läraren: Karla, är det inte dags för dig att lämna salen?
Jag: Men det går jättefort, jag lovar! (Säger jag lite nervöst)
Läraren: Vad tycker vi andra?
Dum etta: Jag tycker att hon stör.
Jag tänker: WTF!
Läraren: Du får stanna kvar om det går fort.

Lektionen fortsätter, jag ger Andy min signal.
Mobilen börjar ringa och Spice Girls börjar sjunga sin vackra låt If you wanna be my lover. Haha. Jag måste även tillägga att det värsta som kan hända är att mobilen börjar ringa på hans lektion eller att man kommer försent.

Eleverna börjar skratta åt låten och läraren stirrar ont.
Jag: Shit! Förlåt, förlåt!
Läraren: Karla, du vet reglerna!

Lektionen fortsätter och jag råkar göra mitt hemliga tecken igen.
Mobilen ringer.

Jag: Shit, inte igen! Förlåt!
Läraren: Har du inte stängt av mobilen?!
Jag: Neeej...
Dum etta: Men stäng av mobilen!

Lektionen fortsätter och han börjar prata för fullt om Kolboda. Detta medan jag försöker läsa en fullständigt ointressant text på datorn.
Läraren börjar med lektionens introduktion samtidigt som jag gör mitt hemliga tecken till Andy...för sista gången.
Mobilen börjar ringa och Spice Girls sätter igång med sin If you wanna be my lover.

Jag: Shit! Inte nu igen! Förlåt, förlåt, förlåt!
Läraren går argt mot mig.
Läraren: Ge mig mobilen!
Jag: Nej, varför det? Jag vill inte...
Läraren: Ge mig mobilen!!

Jag tar upp en annan mobil ur väskan och ger den till honom.
Han tar den, tittar på den, stänger sliden och kastar den hårt mot marken. Den går i tusen bitar!
Alla blir tysta och jag tittar chockerande på mobilen som gått i tusen bitar.
Då vi planerade detta, var jag rädd att jag inte skulle kunna hålla masken och börja skratta då läraren kastade mobilen. Men jag blev så himla chockad över att den gick sönder så pass mycket att det inte blev några större problem att hålla masken.

Jag tänker: Herrejävlar, den gick sönder!
Läraren skriker: Ut ur mitt klassrum!
Jag tar min väska, småspringer ut och smäller hårt igen dörren efter mig. Alla är fortfarande tysta.

Där ute finns det glada 2:or som börjar applodera och skratta åt föreställningen. Sjukt kul var det!
Andy: Haha, det var några ettor som tog upp sina mobiler och stängde av dem så fort läraren slängde mobilen i golvet! Haha!

Läraren öppnar dörren och ropar in mig igen. Jag går in i den extremt tysta salen, med extremt rädda ettor. HAHA!
Jag och läraren börjar skratta. Ettorna är fortfarande lika chockade.
Jag: Ha en fortsatt underbar lektion! HAHA!

No comments: